lördag 13 december 2014


Här är en trogen följeslagare under det senaste året! Inte vacker, inte snygg, bara praktisk att ha när man slipar spackel eller målar ett innertak. Jag köpte en lägenhet förra hösten och satte genast igång med att renovera bort strukturtapeter, sprickande fönstersmygar och väggar målade i en färg som snällt beskrivet kan kallas caffe latte. Jag skriver inte här vad jag egentligen har kallat den...

Jag har lärt mig fylla sprickor i betongväggar med husfix, sätta papperstapeter som behöver kantskäras, att jag föredrar jobba med papperstapeter före easy-uptapeter och att renoveringstapeter har fördelar och nackdelar. Det finns idioter som målar plastfärg direkt på limfärg, plastfärgen flagnar ganska snart vilket gör att jag får skrapa ned plastfärgen, patentera limfärgen och måla om. Nu när det mest är det roliga piffandet kvar så känns det väldigt lyxigt att inte behöva ha snickarbyxor och arbetshatten på sig!

Just den här hatten använde jag faktiskt tillsammans med bland annat samma snickarbyxor jag haft nu när jag renoverat, för ungefär 15 år sedan när jag pluggade på högskolan. Då var det nollning och vi føzare hade hattarna för att synas bättre. Kul att den kom till användning igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar